Handelsverdragen

24 oktober 2016

Duizenden mensen in actie tegen TTIP en CETA

Foto: Nynke Vissia

Ruim achtduizend mensen demonsteerden afgelopen zaterdag tegen TTIP en CETA. Ook leden van SP Berkelland waren naar Amsterdam afgereisd om zich uit te spreken tegen foute handelsverdragen.

23 september 2016

Duizenden mensen de straat op in Brussel: stop TTIP en CETA

Afgelopen dinsdag was er een grote demonstratie in Brussel tegen TTIP, CETA. Vakbonden, milieuorganisaties en boeren gingen gezamelijk de straat op om te protesteren tegen de foute handelsverdragen met de VS en Canada. Onder de 15.000 demonstraten was ook de SP van de partij.

7 april 2016

Berkelland zegt nee! Stemmers bedankt!

In Berkelland stemde een ruime meerderheid van 57,9% tegen het EU verdrag met Oekraïne. Voor SP Berkelland en iedereen die Oekraïne op een betere manier wil helpen is dat een grote overwinning.

Tubantia: "SP Berkelland voert campagne voor referendum"

De SP'ers gingen met passanten in gesprek over het referendum over het EU-Oekraïne-verdrag op 6 april.

25 maart 2016

Discussie over Oekraïne in Haarlo

Foto: SP Berkelland

Op 6 april houdt Nederland een referendum en mag u zeggen of u voor of tegen het associatieverdrag met Oekraïne bent. Woensdag 23 maart organiseerde SP Berkelland een openbare discussieavond over het aanstaande referendum.

Tubantia: "Oekraïne-discussie SP trekt weinig publiek naar Haarlo"

Aan het informatieve gehalte kon het nauwelijks liggen. William van den Heuvel, fractievoorzitter van de SP-fractie in de Provinciale Staten van Overijssel, ging gedetailleerd in op de ins en outs van het associatieverdrag van EU en Oekraïne.

De Stentor: "Discussieavond SP over referendum Oekraïne in Haarlo"

Voorzitter Huub Winkelhorst: "Je wilt liefst niet een avond waarop één partij zegt hoe het is. We hebben alle partijen in de Berkellandse gemeenteraad gevraagd mee te doen."

14 maart 2016

SP Berkelland organiseert Discussiebijeenkomst Referendum Oekraïne

Foto: SP Berkelland

Op woensdag 23 maart organiseert SP afdeling Berkelland in Kulturhus 't Stieltjen een discussie-avond over het Associatieverdrag met de Oekraïne.

14 maart 2016

SP Berkelland de straat op voor referendum Oekraïne

Foto: SP Berkelland

In Berkelland gaan we stevig actie voeren voor een hoge opkomst op 6 april en een duidelijk NEE tegen het associatieverdrag met Oekraïne.

12 februari 2016

6 april: referendum associatieverdrag Oekraïne

Foto: SP Berkelland

Afgelopen maand zijn op diverse plaatsen in het land SP bijeenkomsten gehouden over het aanstaande referendum over het associatieverdrag van de Europese Unie met Oekraïne. Op 30 januari stond er een bijeenkomst in Nijmegen op het programma. Ook SP Berkelland was aanwezig. Joop Voortman doet verslag: een leerzame bijeenkomst.