SP wil thuisblijvers naar de stembus krijgen

11 maart 2017

SP wil thuisblijvers naar de stembus krijgen

Vandaag hebben leden van SP Berkelland geflyerd in Eibergen. De SP deelde folders uit met de tekst "Niet stemmen = Rutte steunen". Ook deelde de SP een koelkastmagneet uit om je stempas mee op te hangen. "We hopen dat mensen zo niet vergeten te stemmen komende woensdag" zegt afdelingsvoorzitter Huub Winkelhorst.

Ook het SP plakteam heeft zijn ronde gedaan door Berkelland en nieuwe posters op de borden geplakt. Hiermee wil de SP thuisblijvers overhalen komende woensdag toch te gaan stemmen.

De SP denk dat onder de potentiële thuisblijvers veel SP stemmers zitten. De SP wil deze mensen waarschuwen. Gaat u uit boosheid niet stemmen, dan geeft u Rutte nog vier jaar erbij. In een campagnefilmpje zegt Emile Roemer: "Het is nu tijd voor verandering. Thuis blijven is Rutte steunen".

Op straat spaken we veel mensen die af willen van de VVD en Mark Rutte. Enkele mensen twijfelen nog tussen PVV of SP. Die mensen lijken vergeten te zijn dat Geert Wilders jaren lid is geweest van de VVD en in de Tweede Kamer vaak meestemt met de VVD. De PVV wil de CAO afschaffen en is verantwoordelijk is voor de marktwerking in de zorg. "De PVV kiest voor het grote graaien. Dat weten veel mensen helemaal niet", alsdus Huub Winkelhorst.

De SP groeit in alle peilingen en maakt daarmee goede kans de grootste linkse partij te worden. Huub Winkelhorst hoopt dat het weer nog een paar dagen aanhoudt: "Mooi weer betekent een hogere opkomst en dat is goed voor de SP".