Op naar de Tweede Kamerverkiezingen 2017

12 september 2016

Op naar de Tweede Kamerverkiezingen 2017

SP Berkelland organiseert twee ledenvergaderingen om het verkiezingsprogramma te bespreken.

Op 15 maart 2017 mogen we naar de stembus en kan Nederland eindelijk afrekenen met Rutte en Samsom. Het ziet ernaar uit dat VVD en PvdA afgestraft zullen worden voor hun afbraakbeleid. De SP maakt een goede kans de grootste partij op links te worden. Maar voor het zover is, hebben we een goede kandidatenlijst en verkiezingsprogramma nodig. En alle SP leden mogen daarover meepraten en meebeslissen.

Halverwege oktober wordt er een concept-kandidatenlijst en een concept-programma gepubliceerd op SPnet. SP Berkelland organiseert op maandag 24 oktober een ledenvergadering om deze concepten te bespreken. Ook kiezen we tijdens de ledenvergadering drie mensen uit ons midden die onze afdeling gaan vertegenwoordigen op de regioconferentie.

Nadat de input vanuit alle afdelingen is verwerkt, verschijnt er eind november een nieuw concept-verkiezingsprogramma. Ook dan mogen de leden weer uw mening geven: op woensdag 7 december organiseert SP Berkelland wederom een ledenvergadering over dit onderwerp. Dan zullen we drie mensen aanwijzen die onze afdeling gaan vertegenwoordigen op het partijcongres.

Op 14 januari zal op het 22ste SP congres het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst definitief worden vastgesteld.

Alle data op een rijtje:
 ma 24 okt 2016: Ledenvergadering
 zo 30 okt 2016: Regioconferentie