Ook in Zutphen veel steun voor zorgverzekering zonder eigen risico

22 mei 2016

Ook in Zutphen veel steun voor zorgverzekering zonder eigen risico

Zaterdag 21 mei gingen ruim vijftig SP'ers langs de deuren in Zutphen. Zij verzamelden steun voor het plan voor de invoering van een nationaal zorgfonds zonder eigen risico.

In de Zutphense wijk Noordveen werd gesproken met honderderden mensen. Ook SP voorzitter Ron Meyer en Tweede Kamerlid Tjitske Siderius wilden weten wat mensen vinden van het plan om voor een nationaal zorgfonds. Veel mensen gaven aan het plan te steunen.

SP voorzitter Ron Meyer: “In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Maar er staat een boete op van € 385,- op ziek zijn: het eigen risico. De zorg is veel te bureaucratisch. En aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus worden miljarden verspild. De kwaliteit gaat omhoog, de kosten omhoog.”

De SP en vele anderen vinden dat de zorgverzekering anders moet. Dat was ook al zo toen we vorige maand in Eibergen op de oranjemarkt stonden.

Ron Meyer (SP voorzitter) en Huub Winkelhorst (voorzitter SP Berkelland) in gesprek met inwoners van Noordveen, Zutpen.

Iedereen die het initiatief voor goede zorg zonder zorgverzekeraars en zonder eigen risico steunt, kan zijn gegevens achterlaten op nationaalzorgfonds.nl.