Sensire wil rectificatie.

25 juli 2013

Sensire wil rectificatie.

N.a.v. ons verzoek bij Staatssecretaris van Rijn om de heer van Rixtel, topbestuurder bij Sensire, te ontheffen uit zijn functie heeft deze organisatie aangegeven verdere stappen te ondernemen. In navolging van Jan Kramer en RTV Gelderland worden ook wij gesommeerd een rectificatie in te dienen bij die zelfde Staatssecretaris. Indien wij geen gehoor geven aan dit verzoek wordt er gedreigd met claims. Bij monde van mevrouw Makkinga wil Sensire beweren dat we met onjuiste feiten naar buiten zijn gekomen. Daar denkt de SP in Berkelland natuurlijk heel anders over en hebben daarom besloten niet op deze eis in te gaan. In het zelfde schrijven wordt aangegeven de dialoog aan te gaan met FNV Abvakabo, SP Berkelland en de Staatssecretaris. Dit juichen wij natuurlijk van harte toe. Ook hebben wij aangegeven dat, als tijdens deze dialoog blijkt dat er werkelijk onjuistheden van onze kant naar buiten zijn gekomen, wij alsnog een rectificatie zullen publiceren. Wat ons opvalt in het schrijven van Sensire is dat er alleen maar gesproken wordt over de heer Van Rixtel in samenhang met het financieel schrijven van Jan Kramer. Niemand heeft het over het handelen van de heer Van Rixtel m.b.t. de ontslagaanvraag van 1100 medewerkers. Dat de heer van Rixtel hierbij op diverse punten in gebreke is gebleven kan iemand binnen Sensire blijkbaar ook maar iets schelen. Fatsoensnormen zijn blijkbaar van ondergeschikt belang, geld is het enige waar deze organisatie mee bezig is. Natuurlijk beseffen wij ook wel dat het moeilijke tijden zijn, ook voor de heer van Rixtel maar je medewerkers ontslag aanzeggen via de media i.p.v. een bijeenkomst getuigt niet van goed management. Met het oog op de groeiende vraag naar thuiszorg kunnen wij ons zeker niet vinden in het handelen van de heer Van Rixtel. Daarbij komt dat het op dit moment nog voor niemand duidelijk is of het wetsvoorstel zoals dat nu op plank ligt wel zal worden aangenomen. Normaliter zal iedere directeur van welk bedrijf of organisatie dan ook er alles aan doen om het belang van hun medewerkers met hand en tand te verdedigen. Het tegenovergestelde geldt voor de heer van Rixtel. Intussen is er door de verschillende werkorganisaties binnen Sensire maar ook bij de cliënten de nodige onrust ontstaan. Dit alles is te wijten aan de heer van Rixtel. Hij is immers de man die voor rust binnen de organisatie moet zorgen. Maar i.p.v. van rust creëert hij alleen maar onrust. De thuiszorgmedewerkers van Sensire hebben woensdagavond j.l. nog duidelijk aangegeven totaal geen vertrouwen meer te hebben in de heer van Rixtel. Voor ons dus het signaal om de ingeslagen weg voort te zetten.