VVD Berkelland – ondernemend en lokaal?

8 maart 2022

VVD Berkelland – ondernemend en lokaal?

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart willen wij de komende weken onze SP visie geven op de verkiezingsprogramma's van verschillende partijen die wél meedoen. Het zou te simpel zijn om elk programma af te vallen omdat het niet óns programma is: laten we gewoon kijken naar wat ons opvalt, wat we een goed, bijzonder of creatief idee vinden en of er iets instaat dat ons tegen de haren strijkt. Deze keer is het de beurt aan VVD Berkelland.

Verrassend

Het VVD programma opent met de volgende opmerking: ‘’In aanloop naar dit verkiezingsprogramma hebben we een aantal jongeren in de gemeente Berkelland gevraagd hoe volgens hun de gemeente in 2030 eruit zou moeten zien. Ze hebben dit verwoord in een visie 2030. Deze vastgestelde visie is mede het uitgangspunt geweest voor het verkiezingsprogramma 2022-2026.’’ Dit is wat betreft ons een verrassende, maar goede invalshoek om je programma op te baseren.

Geweldig

De VVD wil dat er voor iedereen die in Berkelland wil wonen, een betaalbare woning is. Daarnaast wil de VVD meer én sneller bouwen. Wat ons betreft een goed standpunt, want het is haast onmogelijk geworden om een betaalbare woning te vinden in Berkelland.

Minder

Net zoals de landelijke VVD puilt het lokale verkiezingsprogramma uit van het heilige geloof in de marktwerking. Uitspraken zoals ‘’Als het goed gaat met onze lokale ondernemers, dan gaat het goed met de gemeente.’’ en het op gebied van natuurbeleid hebben over een ‘’balans met ondernemen’’ zijn wat ons betreft signalen dat ook hier de markt voor alles gaat. Bij de SP zien we dag in, dag uit de verwoestende gevolgen van de marktwerking en we zijn dan ook geen fan van het in stand houden van marktwerking in onze gemeente.