Steun voor de Bloemenkamp in Gorssel

14 september 2021

Steun voor de Bloemenkamp in Gorssel

Peter Boerefijn, directeur van de Stichting Vastgoed Zorgsector (VGZ), beloofde zijn uiterste best te doen de bewoners van appartementencomplex de Bloemenkamp een vervangende woning in Gorssel aan te bieden. Van deze belofte is nog niets terecht gekomen, terwijl de huur wel is opgezegd.

Dat het appartementencomplex op de nominatie staat om gesloopt te worden kunnen wij (en de bewoners ook) nog wel begrijpen. Maar dit te doen voordat iedereen een nieuwe woonstek in Gorssel heeft is niet hoe je met mensen omgaat. De Stichting zelf wijst met de vinger naar de gemeente Lochem, die verantwoordelijk zou zijn voor de sociale huisvesting. En die gemeente geeft op haar beurt aan dat ze er niet over gaan.

Hierdoor dreigen de bewoners tussen wal en schip te vallen.

Op initiatief van enkele dorspgenoten is een petitie gestart om de bewoners van de Bloemenkamp te helpen. In deze petitie wordt een oproep gedaan aan VGZ om het plan voor sloop op te schorten en eerst samen met bewoners en de gemeente een plan te maken waarbij er plaats is voor de huidige bewoners van de Bloemenkamp.

Steun de bewoners van de Bloemenkamp via https://www.petities.nl/petitions/steun-de-bewoners-van-de-bloemenkamp-in-gorssel-niet-nu-slopen?locale=nl.