15 februari: Bijeenkomst over kloof tussen arm en rijk

31 januari 2017

15 februari: Bijeenkomst over kloof tussen arm en rijk

Op 15 februari organiseert SP Berkelland een openbare bijeenkomst over tweedeling in de samenleving. Kandidaat Tweede Kamerlid Hans Boerwinkel zal een inleiding geven over de groeiende kloof tussen arm en rijk en de oplossingen van de SP toelichten.

De afgelopen jaren heeft een kleine groep Nederlanders steeds meer vermogen gekregen. De drie rijkste Nederlanders bezitten nu samen meer dan de 8 miljoen armste Nederlanders bij elkaar. De SP wil dat het eerlijker wordt.

Hans Boerwinkel komt op 15 februari naar Berkelland. Hij zal spreken over de tweedeling in de samenleving en welke oplossingen de SP daarvoor heeft. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen en om in gesprek te gaan. Hans Boerwinkel is fractievoorzitter voor de SP Doetinchem en staat op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen.

De bijeenkomst op woensdag 15 februari is gratis toegankelijk. Aanvang 20.00 uur. Inloop vanaf 19:30 uur. Locatie: Zalencentrum de Huve, Grotestraat 52, 7151 BD Eibergen.

Een groot deel van de mensen is er de afgelopen jaren op achteruit gegaan, terwijl de allerrijksten rijker zijn geworden. De SP stelt voor om van de rijkste Nederlanders en de grootste bedrijven hun eerlijke deel van de belastingen te vragen, zodat de lasten voor de rest van Nederland omlaag kunnen.

Meer informatie over ongelijkheid is te vinden op www.sp.nl/genoeg

Hans Boerwinkel is te volgen op twitter: twitter.com/hansboerwinkel