Levendige discussie op ledenvergadering SP Berkelland

1 november 2016

Levendige discussie op ledenvergadering SP Berkelland

Op maandag 24 oktober hield de SP Berkelland een ledenvergadering. Belangrijkste punten op de agenda waren verkiezingen voor ons afdelingsbestuur en het eerste concept verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamer verkiezingen komend voorjaar.

Pamela Feikema komt het bestuur versterken als algemeen bestuurslid. Daarmee is het bestuur gegroeid naar 9 personen. Manon Roest heeft haar taak als organisatie-secretaris neergelegd. Zij zal verder gaan als algemeen bestuurslid en werd hartelijk bedankt voor haar inzet de afgelopen jaren. Joop Voortman is verkozen tot nieuwe organisatie-secretaris.

Verder is het conceptverkiezingsprogramma voor de Tweede Kamer verkiezingen uitgebreid besproken. Diverse leden hadden zich inhoudelijk verdiept, waardoor de discussie levendig en boeiend was. Met name de hoofdstukken over zorg, onderwijs en wonen werden flink onder hande genomen.

De belangrijkste wijzigingsvoorstellen vanuit onze afdeling zijn ingediend op de regioconferentie op 30 oktober. De volledige lijst met wijzigingsvoorstellen is ingediend bij de programmacommissie.

De programmacommissie gaat het verkiezingsprogramma nu aanpassen. Eind november verschijnt er een nieuwe concept op spnet. Op 7 december is er weer een ledenvergadering en zullen we nogmaals het conceptverkiezingsprogramma bespreken.