Nieuwsjaarsborrel SP Berkelland in het teken van vluchtelingen

12 februari 2016

Nieuwsjaarsborrel SP Berkelland in het teken van vluchtelingen

Op 27 januari was de nieuwsjaarborrel van SP Berkelland. Tijdens deze avond werden enkele jubilarissen gehuldigd, maar ook hebben we deze avond ingevuld met een serieus en actueel onderwerp: vluchtelingen.

Als gastspreker was Ineke Palm afgereisd naar Berkelland. Ineke heeft een lange staat van dienst bij de SP. De geboren Zeddamse is momenteel vicevoorzitter van de gebiedscommissie Delfshaven, een historisch en kleurrijk stadsdeel van Rotterdam. Ineke vertelde het verhaal van de vluchtelingen aan de hand van ervaringen van mensen uit haar eigen omgeving. Dit werd terplekke aangevuld met ervaringen met de vluchtelingen die in Borculo worden opgevangen. Het was zeer boeiend om een onderwerp wat zoveel in de media wordt besproken uit eerste hand te vernemen.

We hebben in onze afdeling een aantal leden die al vele jaren lid zijn van de SP. Vijf leden zijn al meer dan 35 jaar lid en twee leden 25 jaar. Deze leden werden door voorzitter Huub Winkelhorst bedankt voor hun jarenlange steun aan de SP, met de wens dat ze nog jaren lid zullen blijven en de SP blijven steunen. Als blijk van dank werd de jubilarissen een gesigneerd boek van Emile Roemer Het Kan Wel aangeboden.

De avond is afgesloten met een gezellige borrel. Het was weer een boeiende, maar ook leuke, zeer geslaagde avond.