Gesprek met de nieuwe wethouder

2 juli 2015

Gesprek met de nieuwe wethouder

Het is al weer enige tijd geleden dat wij ons hebben uitgelaten over de problematiek rondom de thuiszorg in Berkelland. Wij hebben bewust gekozen om pas op de plaats te maken om het lopende proces tussen de gemeente Berkelland, de FNV en de heer Hans Borstlap niet te frustreren. Ook geven we graag de nieuwe wethouder de tijd om zich in te werken in dit dossier. Rust is daarom op dit moment wat ons betreft de juiste keuze.

Wel kunnen we melden dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan een oplossing. Vandaag hebben onze voorzitter en secretaris een persoonlijk gesprek gehad met de nieuwe wethouder, Marijke van Haaren. Zonder op details in te gaan kunnen wij zeggen dat we een goed en prettig gesprek hebben gehad. De nieuwe wethouder had zeker een luisterend oor. Ze heeft de nodige aantekeningen gemaakt en sommige tips van ons ter harte genomen. De wethouder gaf duidelijk aan blij te zijn met de informatie die ze van onze kant heeft gekregen. Ze heeft ons beloofd op enkele punten actie te ondernemen. Al met al dus een goed gesprek met een positief vooruitzicht. Het is voor de wethouder maar ook voor ons wel duidelijk dat de zaken anders geregeld moeten worden. Ook is het wel duidelijk dat er een fatsoenlijke oplossing moet worden gecreëerd waarbij het belang van de hulpbehoevende burger de boventoon moet voeren. Wij hebben de wethouder beloofd de thuiszorg te blijven volgen en daar waar nodig ervaringen en informatie uit te wisselen. Wordt vervolgd..