Buurten in de buurt

10 juni 2015

Buurten in de buurt

Foto: Fred Stomps

Dinsdagavond heeft onze afdeling samen met enkele dames van de thuiszorg een rondgang gemaakt in Eibergen. Onder de naam “Buurten in de buurt ”hebben we handtekeningen verzameld voor de volkspetitie “Red de Zorg”.

Het was een inspirerende avond waarbij bijna iedere burger zijn of haar handtekening zette op het formulier dat op 19 juni wordt aangeboden aan staatsecretaris Van Rijn.
Het was ook een schokkende ervaring. Bij enkele oudere mensen, waar we aanbelden, was de beruchte beschikking reeds op de deurmat gevallen. Enkele van hen weten niet wat ze hier mee moeten en laten dus alles op hun beloop. Zij raken hun hulp in 2016 dus kwijt! Ondanks dit gegeven tekenen ze geen bezwaar aan omdat ze het simpelweg niet begrijpen. Gevolg, volgend jaar geen huishoudelijke hulp meer.
Triest dat onze gemeente zo met haar burgers omgaat. In het gemeentehuis hebben ze blijkbaar niet door dat er dus wel degelijk mensen tussen “Wal en schip” gaan vallen. Ondanks het feit dat de politiek in Berkelland heeft beloofd dat dit niet zou en mag gebeuren. Onze afdeling is blij dat ze weer langs de deuren is gegaan zodat dit probleem in beeld komt. Tevens zullen wij de nodige acties ondernemen om dit probleem in de raad en het college voor het voerlicht te krijgen.
En voor al die mensen die niet weten wat ze moeten doen met hun beschikking hebben wij één goede raad. Meld je bij de FNV tent die is geplaatst naast het gemeentehuis!!!!
Iedere werkdag tussen twee en vijf uur zitten daar mensen die u belangeloos verder helpen in deze bureaucratische regelgeving. En lukt dat niet omdat u moeilijk ter been bent, bel dan gerust onze afdeling wij helpen u graag verder.