Informatieavond goed bezocht

21 mei 2015

Informatieavond goed bezocht

Afgelopen maandag hadden we een informatieavond georganiseerd naar aanleiding van vragen van thuiszorgmedewerksters over de SP en SP Berkelland. Deze avond was een groot succes!

De avond begon na de opening met een korte presentatie van Desiree Egberts (FNV) over de Volkspetitie Red de Zorg. Wij gaan als afdeling hier natuurlijk ook mee aan de slag, samen met de thuiszorgmedewerkers!

Voorzitter Fred Stomps heeft verteld over de geschiedenis van de SP en de uitgangspunten Menselijke waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit. Fred Stomps: ‘Alle standpunten die wij hebben zijn gebaseerd op deze 3 uitgangspunten en wordt hierop getoetst.’ Aansluiten aan deze korte geschiedenisles heeft Fred vol passie verteld over zijn lidmaatschap van de SP en het ontstaan van SP Berkelland. Ook zijn meerdere acties van de afgelopen jaren de revue gepasseerd, denk bijvoorbeeld aan de bibliotheekactie. De film waarin Jan Marijnissen naar Berkelland kwam kon uiteraard ook niet ontbreken (link naar film). Maar ook werd er aandacht geschonken aan de toekomst van SP Berkelland, over de verkiezingen van 2018 en dat we onze leden en nieuwe leden hard nodig hebben om een mooie en goede fractie op te bouwen.

Als afsluiter kreeg Natalie Kramer nog even het woord, zij is initiatiefneemster van de petitie Erken Fibromyalgie. Deze petitie ondersteunen wij ook van harte!