Men wil het niet horen!!!

8 april 2015

Men wil het niet horen!!!

Gisteravond, dinsdag 7april, hebben we weer eens ingesproken voorafgaand aan de raadsvergadering. (zie vorig artikel). Moderne samenleving, vernieuwd bestuur is HET item waar ons nieuwe college mee schermt. Doelstelling is, meer betrokkenheid en participatie vanuit de bevolking in Berkelland. Maar hier zetten wij als SP Berkelland grote vraagtekens bij.

De moeite om te luisteren, reageren of te bedanken was ook na mijn opmerking nog ver te zoeken. Ook na ons heldere betoog bleef het muisstil vanuit het pluche en de raadszetels. Wel kwam er een reactie vanaf de publieke tribune. Een groot applaus voor onze inbreng kwam ons ten goede. Opmerkelijk was wel dat na afloop bij de koffiebar ik als inspreker de complimenten kreeg van de portefeuillehouder. Wat is dat toch in Berkelland? Waarom niet rechtstreeks een reactie in het openbaar zodat iedereen dit kan horen. Schaamt de Berkellandse politiek zich voor de insprekers? Of wordt de SP bewust monddood gemaakt? Het zelfde overkwam Wil Bakhuis. Zij had diverse vragen aan de wethouder die op zijn beurt als antwoord gaf hier later tijdens het debat op terug te komen. Maar u voelt hem al aankomen. Niks van die belofte. Het bleef voor Wil, maar ook het aanwezige publiek, muisstil m.b.t. de gestelde vragen. Arrogantie en minachting blijven dus de boeventoon voeren in de Berkellandse politiek. Zowel vanuit het college als vanuit de raad! Dan kunnen ze wel een wethouder aanstellen met in haar portefeuille “Moderne samenleving”, vernieuwd bestuur” maar als men respectloos met de insprekers blijft omgaan hebben wij als SP totaal geen vertrouwen in dit nieuwe beleid. Men wil het blijkbaar niet horen!!!! De schijnvertoning en het gebrek aan respect zullen eerst moeten verdwijnen en plaats maken voor echte openheid en dialogen voordat de burger weer vertrouwen krijgt in de Berkellandse politiek.

Reacties

Fred heb je netjes gedaan , werd wel eens tijd voor de pluche leden ze denken dat ze op de troon zitten en burgers als slaven behandelen .

Raadleden zitten voor alle inwoners en niet alleen voor hun eigen buren met hun problemen.