Berkellanders moeten niet zo klagen!!!!

17 februari 2015

Berkellanders moeten niet zo klagen!!!!

Foto: Fred Stomps

Dat is de strekking van GroenLinks m.b.t. de huishoudelijke hulp. Je moet het maar durven zeggen. Blijkt wel weer dat onze politici in Berkelland niet eens de misstanden in onze gemeente kennen. Laat staan dat het ze raakt.

Vanmiddag was er een actiebijeenkomst georganiseerd door het FNV waarbij alle politiek partijen waren uitgenodigd. Helaas waren GroenLinks. OBL en de SP de enige partijen die hier gehoor aan gaven. PvdA liet via een summier berichtje weten niet gelukkig te zijn met de huidige situatie. De overige partijen lieten het helemaal afweten. Veelzeggend dat wegblijven. Kunnen of willen ze zich niet verantwoorden tegenover de cliënten en thuiszorgmedewerkers in Berkelland?  Tijdens de bijeenkomst in de actietent bij het gemeentehuis zijn enkele thuiszormedewerkers en het FNV in gesprek gegaan met de wethouder om twee eisen op tafel te leggen.
1. Geld voor de thuiszorg moet ook aan de thuiszorg ten goede komen.
2. Staatssecretaris Van Rijn moet in Berkelland in gesprek gaan met de wethouder.
Helaas wil de wethouder hier geen gehoor aan geven. Hij zegt de wet zoals die is geschreven te hanteren.

Foto: Fred Stomps

Maar niets is minder waar en daarom zullen we de strijd gewoon blijven aangaan. Ook is de wethouder en de aanwezige politieke partijen een Zwartboek aangeboden waarin te lezen valt dat er tal van fouten en mensonwaardige toestanden in Berkelland plaats vinden. Aan het eind van de middag heeft FNV samen met haar leden en vele cliënten besloten de actietent bij het gemeentehuis te laten staan. Vanuit deze tent zal het FNV samen met de ondersteuning van de SP Berkelland cliënten en thuiszorgmedewerkers ondersteunen in hun strijd.