Op bezoek bij de nieuwe burgemeester

11 september 2014

Op bezoek bij de nieuwe burgemeester

Sinds 14 juli 2014 heeft de gemeente Berkelland een nieuwe burgemeester. Omdat wij niet deelnemen aan de gemeenteraad heeft onze afdeling een verzoek ingediend om eens in informele sfeer nader kennis met elkaar te maken. Donderdagmiddag 11 september heeft deze ontmoeting plaats gevonden.

Onder het genot van een kopje koffie hebben Manon en Fred het één en ander verteld over het ontstaan van onze SP afdeling. Ook hebben we uitleg kunnen geven waarom wij niet hebben meegedaan met de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Natuurlijk hebben we het ook even over de Wmo en het wielrennen gehad. Dat laatste is een passie van de burgemeester en wie Fred Stomps kent weet ook dat hij die zelfde passie deelt. Wat ons opviel tijdens ons gesprek was het luisterend oor van onze nieuwe burgemeester. Natuurlijk verschillen we van opvatting over bepaalde zaken maar ook zijn er wel enige gelijkenissen als het gaat om politieke zaken. Al met al was het een leuk gesprek waarbij onze afdeling op ludieke manier een oplossing aandroeg voor de financiële problemen waarmee onze gemeente worstelt. Naast onze 1e afdelingskrant en een krantje van FNV abvakabo hebben we de burgemeester een zakje tomatenzaad aangeboden. Tomatenzaad van het ras Moneymaker. Zo rond de klok van vijven zijn Manon en Fred met een goed gevoel en de nodige informatie weer huiswaarts gegaan. We wensen onze nieuwe Burgemeester, Joost van Oostrum heel veel succes tijdens zijn ambtstermijn en hopen dat hij snel zijn huis in Achterberg zal verkopen om in ons mooie Berkelland te komen wonen.