Behoud de lichte huishoudelijke verzorging

27 september 2014

Behoud de lichte huishoudelijke verzorging

De gemeente Berkelland wil de lichte huishoudelijke verzorging afschaffen.
Wij vinden dit onverstandig en onaanvaardbaar!

Lichte huishoudelijke verzorging is een belangrijke schakel in de thuiszorg. De thuiszorgmedewerkers zorgen er niet alleen voor dat de clienten in een schoon huis leven, maar ze houden de client in de gaten, zij geven het door aan de zorg als het minder goed gaat met de client. Ze houden in de gaten of de mensen nog genoeg eten, of dat er niks over de datum in de koelkast staat. Nog belangrijker is de sociale functie van de thuiszorgmedewerkers! Mensen voelen zich minder eenzaam, zijn blij dat ze weer langskomen.

Dinsdag 30 september om 19.30 uur houdt de gemeente Berkelland in het gemeentehuis een openbare hoorzitting over de grote zorgveranderingen en taken die naar de gemeente komen. De SP zal hier ook inspreken.

Daarom roepen wij iedereen op om naar deze openbare hoorzitting te komen. Laat zien dat de inwoners van Berkelland het onacceptabel vinden dat de gemeente deze belangrijke zorg af wil schaffen. Kom in actie voor behoud van de huishudelijke verzorging!

Wanneer: 30 september, 19.30 uur
Waar: Gemeentehuis in Borculo