Toch plakken!!!

23 februari 2014

Toch plakken!!!

De verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Berkelland is in volle gang. Helaas komen voor onze afdeling deze verkiezingen net iets te vroeg. Het doorgroeien naar zelfstandige afdeling heeft net iets te lang geduurd waardoor we ons niet goed genoeg hebben kunnen voorbereiden op de komende gemeenteraadsverkiezingen. Dat vinden wij zelf ook erg spijtig maar het is helaas niet anders. Maar ondanks dat feit strijden wij wel door voor een socialer Berkelland. Voor onze afdeling zijn raadszetels dan ook geen doel op zich maar één van de instrumenten om je doel te bereiken. Ook zonder raadszetels is de SP Berkelland in staat haar doelstellingen na te streven en binnen te halen. De thuiszorgacties van Sensire zijn daar een mooi voorbeeld van. Daar waar de volledige oppositie het in eerste instantie liet afweten heeft onze afdeling vol ingezet op het behoud van banen en zorg binnen onze gemeente. Uiteindelijk kon de Berkellandse politiek hier niet meer omheen en het resultaat is inmiddels bekend. Omdat wij nog niet mee kunnen doen in de raad wil dat niet zeggen dat we stilletjes langs de kant blijven staan. Ook tijdens deze campagne gaan onze plakploegen op pad, hiervoor hebben wij drie redenen.

1.       We geven duidelijk aan waar de SP voor staat.

2.       We geven een signaal af dat we gewoon actief blijven, ook de komende raadsperiode.

3.       De zittende partijen kunnen alvast rekening met ons houden.

Dat sommige politieke partijen hier moeite mee hebben zegt meer over hen dan over de SP.

De SP is immers een actiepartij die altijd, ook buiten verkiezingsperiodes, de straat en buurt ingaat

om naar de burgers te luisteren. En daar hoort wat ons betreft het plakwerk ook bij, al is het maar om een duidelijk signaal af te geven!!!