Nieuwe kansen.

13 januari 2014

Nieuwe kansen.

Hallo mensen. Na een turbulent jaar 2013 kunnen we ons gaan opmaken voor het komende jaar. Een jaar waar we met spanning naar uitkijken. Een jaar met voorlopig twee verkiezingen in het verschiet.

Allereerst op 19 maart de gemeenteraadsverkiezingen waaraan wij helaas nog niet kunnen gaan meedoen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niks van ons zullen laten horen. In tegendeel zelfs. We zullen nog meer en harder aan de bel moeten trekken om ons sociale geluid kenbaar te maken.
Met de komende verkiezingen voor onze raad en de decentralisatie van diverse overheidstaken verwachten wij dat geld weer de grootste drijfveer zal worden. Dat daarbij voorbij wordt gegaan aan het sociale aspect zal ons in de loop van het jaar wel weer duidelijk worden is onze inschatting. Dus dat betekent weer veel werk voor onze afdeling.
Maar voordat het zo ver is houdt de SP op zaterdag 22 februari haar twintigste congres. Op woensdag 2 april is er een ALV gepland i.v.m. de Regioconferentie van april. Voor de overige bijeenkomsten verwijs ik jullie naar onze agenda links op onze website.
Ondertussen zijn we in mei aanbeland en kunnen we ons gaan opmaken voor de EU verkiezingen. Onze plakploegen krijgen het dus druk dit jaar. De lijmborstels zullen niet opdrogen want vanaf nu zal ook Spotje regelmatig van zich laten horen/zien. Al met al dus een spannend jaar waarbij wij oog zullen houden voor de zwakkeren in onze samenleving. Als het aan ons ligt zal de kloof tussen arm en rijk, gezond of minder gezond weer verkleind worden en het liefst helemaal verdwijnen.

100% Sociaal is door de SP gekozen als nieuwe kreet. Dat dekt wat ons betreft volledig de lading. In een maatschappij als de onze mag je nooit accepteren dat er mensen om wat voor een reden dan ook buiten de boot vallen. De kreet participatiesamenleving ruilen wij graag in voor Solidariteitssamenleving! Want alleen vanuit de solidaire gedachte kun je een sociale maatschappij opbouwen waarin er aandacht en zorg is voor een ieder die dit nodig heeft! Dat daarbij de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen is wat ons betreft een rechtvaardig uitgangspunt! Wat betreft onze eigen afdeling kan ik u zeggen dat we ook dit jaar weer de luis in de pels zullen zijn binnen onze gemeentepolitiek. Helaas is voor ons de tijd te kort gebleken om een fractie op poten te zetten. Maar door alert reageren op allerhande ontwikkelingen in samenhang met actiebereidheid van de SP leden samen met de burgers die in het gedrang komen zijn we wel degelijk in staat veranderingen af te dwingen. De thuiszorgactie van Sensire is daar een mooi voorbeeld van. De kreet “Beter sterk op straat dan slap in de raad” is wat ons betreft de komende vier jaar van toepassing. Hopelijk kunnen we in 2018 wel meedoen met een volwaardige en goed opgeleide fractie.
We beloven in ieder geval ons uiterste best te doen om in 2018 wel klaar te zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen.