Wethouder Scharenborg heeft maling aan thuiszorg!

7 augustus 2013

Wethouder Scharenborg heeft maling aan thuiszorg!

Eindelijk was het dan zover. Een delegatie bestaande uit thuiszorgmedewerkers van Sensire Berkelland, FNV Abvakabo en de SP Berkelland hadden vanmiddag een onderhoud met wethouder Scharenborg en Burgemeester Bloemen van de gemeente Berkelland. Onderwerp van dit gesprek de zorg in deze gemeente.

Voorafgaand aan dit gesprek hebben enkele thuiszorgmedewerkers samen met SP Berkelland een protestmars georganiseerd door Borculo. Ondanks de vele regen was de opkomst groter dan verwacht.

Dat de Sensire medewerkers hoog op de politieke agenda staan in Den Haag moge ondertussen wel duidelijk zijn. Renske Leijten, SP, maar ook Henk Krol, 50plus, kwamen naar Borculo om hun steun te betuigen en liepen mee in deze protestmars. Ook de lokale partijen Gemeente Belangen, GroenLinks en PvdA liepen mee. Nadat de Burgemeester de demonstranten had toegesproken en de delegatie hun gesprek hadden gehad met wethouder Scharenborg werd het al snel duidelijk dat het college van B&W de ingeslagen weg gewoon voort zet. Stoïcijns en zonder enig gevoel van menselijkheid maakt wethouder Scharenborg duidelijk de ingeslagen weg voort te zetten. De woorden van deze wethouder waren veelzeggend. De gemeente Berkelland houdt vast aan de marktwerking in de zorg en gaat voor de goedkoopste zorgaanbieder. Dat daarbij voorbij wordt gegaan aan het welzijn van vele burgers in Berkelland heeft deze wethouder geen boodschap.

Gelukkig hebben de lokale politieke partijen die ook mee liepen in de protestmars toegezegd om de strijd aan te gaan met deze wethouder. Afgesproken is dat bij de volgende raadsvergadering op dit onderwerp zal worden terug gekomen. En natuurlijk geven wij de strijd niet op en zijn de volgende acties al weer in de maak!!!