Sensire thuiszorg in actie.

30 juli 2013

Sensire thuiszorg in actie.

Na lang beraad en erg veel pogingen om uit de problemen te komen m.b.t. de ontslagaanvraag van 1100 thuiszorgmedewerkers bij Sensire waren de rapen vanmiddag behoorlijk gaar. Tijdens de actiebijeenkomst in Doetinchem is er besloten om tot actie over te gaan. In samenspraak met FNV Abvakabo is er besloten om het hoofdkantoor van Sensire in Varsseveld te gaan bezetten. Omdat de SP Berkelland natuurlijk solidair is met deze actie zijn enkele leden van ons ook afgereisd naar Varsseveld om deze dames te ondersteunen. De directie gaf in eerste instantie niet thuis en wilden geen toezeggingen doen. Hoofdbestuurder van Rixtel moest telefonisch worden benaderd omdat hij vorige week op vakantie is gegaan. Voor de SP Berkelland een onbegrijpelijke zaak. 1100 medewerkers ontslaan en wetende dat de ontslagbrief ieder moment bij de medewerkers in de bus kan vallen en dan zelf op vakantie gaan. Het getuigt niet van medeleven of enig respect voor de medewerkers in de thuiszorg. Omdat wij verwachten dat deze actie nog wel enige tijd kan duren, willen wij onze leden en niet leden in Berkelland oproepen om deze dames te ondersteunen. Meld je aan bij Manon Roest of Fred Stomps om samen met hen naar Varsseveld af te reizen. Wees solidair en blijf niet aan de kant staan! Wij laten zien waar de SP voor staat.