Iemand moet dit toch een keer doen!

23 juli 2013

Iemand moet dit toch een keer doen!

Wat ons betreft heeft het lang genoeg geduurd, de onzekerheid en speculaties over de werkgelegenheid van de thuiszorgmedewerkers in Berkelland en Oost achterhoek. Diverse pogingen zijn ondernomen door de medewerkers van Sensire om in contact te komen met hun werkgever. Helaas geeft Maarten van Rixtel, hoofdbestuurder bij Sensire Thuiszorg B.V., niet thuis of komt hij gemaakte afspraken niet na. Neem daarbij de slechte communicatie vanuit het management naar de werkvloer, dan is op een bepaald moment de maat vol! De thuiszorgmedewerkers mochten destijds in de krant lezen dat voor hen collectief ontslag is aangevraagd. Tot op de dag van vandaag heeft de heer Van Rixtel nog niet met de medewerkers gesproken om tekst en uitleg te geven over de ontstane situatie. Alleen de media lijkt de enige gesprekspartner voor deze man. Wij vinden dit een schandalige situatie, waarbij wij sterk onze twijfels hebben over zijn bestuurlijke kwaliteiten. Omdat wij nauw betrokken zijn bij de thuiszorg in al haar facetten en dus ook veel contacten hebben met de medewerkers van Sensire vinden wij het nu tijd om deze ontslagaanvraag bij de staatssecretaris in te dienen. Het vertrouwen in de heer Van Rixtel door de thuiszorgmedewerkers van Sensire is tot het nulpunt gedaald. Maar dat is niet het enige probleem. Ook FNV Abvakabo heeft sterk twijfels over de bestuurlijke kwaliteiten van de heer Van Rixtel. Er ligt een financieel rapport, opgesteld door FNV bestuurder Jan Kramer, waarbij hij vele vraagtekens plaatst over het financieel gebeuren binnen Sensire. Al met al dus een onprettige werksfeer waarbij er helemaal geen vertrouwen meer is in de heer Van Rixtel. Om nog meer schade te voorkomen hebben wij, de SP Berkelland, besloten om dit ontslagverzoek in te dienen bij de staatssecretaris. Iemand moet dit toch een keer doen!