Stemmers bedankt

19 september 2012

Stemmers bedankt

De officiƫle uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen is bekend.
De SP heeft niet gewonnen en niet verloren. Natuurlijk is er teleurstelling over ons behaalde resultaat omdat we in de peilingen nog als grote winnaar werden gezien. Maar in tegenstelling tot andere partijen hebben we ook niet verloren. We kunnen dus stellen dat we een harde kern van 15 zetels hebben. Toch een mooi resultaat. Alleen de VVD en De PvdA zijn groter in aantal zetels.
De werkgroep in Berkelland heeft haar uiterste best gedaan om Emile in het torentje te krijgen. Dat we goed campagne hebben gevoerd moge duidelijk zijn. Op de verkiezingsavond was onze werkgroep nog punt van discussie in de lokale media.

Het was de media opgevallen dat onze werkgroep ontzettend haar best heeft gedaan om de kiezer aan haar zijde te krijgen. Posters zijn er volop geplakt en alle markten en activiteiten zijn bezocht om campagne te voeren. Er zijn 20.000 folders verspreid. In Borculo, Ruurlo en Eibergen heeft bijna elk huis twee keer een folder in de brievenbus gehad. En dat bleef niet onopgemerkt. Dit werd door een lokale partij niet gewaardeerd en de fractieleider liet zich dan ook zeer laagdunkend over ons uit. Dankzij de goede campagne die we hebben gevoerd heeft de SP in Berkelland een heel klein winstje weten te bemachtigen. Bij deze willen wij alle stemmers bedanken die op onze partij hebben gestemd. Maar zeer veel waardering gaat ook uit naar al onze vrijwilligers, leden en niet leden, die hebben geholpen tijdens de campagne. Zonder hen hadden we nooit dit resultaat behaald.