SP gaat 1600 ansichtkaarten overhandigen aan college Berkelland

26 november 2010

SP gaat 1600 ansichtkaarten overhandigen aan college Berkelland

De SP Berkelland heeft sinds de start van de actie op 1 oktober ruim 1600 ansichtkaarten laten tekenen door inwoners uit de gemeente. Op dinsdag 7 december zullen deze kaarten aan worden geboden aan het college van Berkelland. De SP vertrekt, net als op de voorzijde van de ansichtkaart, met de tractor naar het gemeentehuis.

Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 7 december zal de SP het grote aantal ansichtkaarten aan gaan bieden aan het college. Fred Stomps van de SP Berkelland;
“Voorafgaand aan de raadsvergadering vertrekken we met een tractor, net als op de ansichtkaart, naar het gemeentehuis. Dit is een volgende poging om op ludieke wijze het college en de gemeenteraad duidelijk te maken dat er weinig draagvlak is voor de genomen besluiten om grondig te snoeien op de bibliotheek, de muziekschool en sociaal cultureel werk. Hiermee hopen wij dat het college van B&W en de coalitie partijen CDA, VVD en D66 inzien dat het anders moet.

Op 1 oktober heeft de SP Berkelland de ansichtkaartenactie gestart. De ansichtkaart, met op de voorzijde “Modern Naoberschap in Berkelland”, grijpt terug op het motto van het college van Berkelland. Fred Stomps; “Het college gaat fors bezuinigen waardoor je naoberschap uit kunt leggen als dat je voor de bieb, de muziekles en het buurthuis naar een buurgemeente toe moet en 30 kilometer moet gaan rijden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?”

De SP vertrekt met de tractor om 19.00 uur vanaf de parkeerplaats van de Super de Boer in Borculo. Iedereen is van harte welkom. Tussen 19.30-20.00 uur zullen de kaarten overhandigd worden.