De SP op de jam markt in Neede!

16 augustus 2012

De SP op de jam markt in Neede!

Onze voorzitter met de jamkoningin 2012.

Jaarlijks wordt er in Neede een jam- markt georganiseerd waar duizenden mensen op af komen. Omdat de SP ook met een eigen tomatenjam komt leek het ons goed daar aanwezig te zijn. Helaas nog zonder jam, maar wel met een recept voor de jam. (zie onderaan)
Huub, Abe en ik hebben een toplocatie geritseld, vlak bij AH en tegenover de hoek waar een smartlappenkoor kwam optreden. Vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur hebben we daar met veel plezier gestaan. Veel en leuke reacties en prachtige gesprekken.
We hadden niet alleen het recept, maar ook de 10 antwoordenlijst van Emile Roemer meegenomen en daar was zeker belangstelling voor. De regionale pers heeft ons ook opgemerkt en er enkele items aan besteed.

VOOR EEN FRISSE AANPAK!
Ter gelegenheid van de Jammarkt in Neede heeft de SP sinds kort een eigen zoete en frisse tomatenjam!
Hieronder volgt het recept:
• 1000 gram goede tomaten
• 1000 gram geleisuiker
• Citroenrasp van 2 schone citroenen
• Citroensap van 1 citroen.
Ontvel de tomaten, snijd ze in kleine stukjes en meng ze in een pan met de geleisuiker, citroenrasp en citroensap. Breng het geheel aan de kook en laat het 10 minuten doorkoken, wel regelmatig door roeren. Controleer de jam op stroperigheid door een lepeltje op een schoteltje af te laten koelen. Verwijder het schuim van de jam, vul de potten en laat ze afkoelen.